Zeci de site-uri, acuzate ca ar participa la o campanie de manipulare finantata de China. Pe lista apar si doua site-uri in romana: baleadimineata.com si rogazette.com

0
14

Peste 100 de site-uri ce se prezentau ca platforme online de stiri locale, dar in realitate publicau propaganda pro-China au fost lansate in Europa, Asia si America Latina, releva o ancheta realizata de organizatia non-guvernamentala canadiana Citizen Lab. Jurnalistii au descoperit site-uri de fake news in nu mai putin de 30 de state din intreaga lume, inclusiv in Romania.

Cele doua site-uri in limba romana sunt baleadimineata.com si rogazette.com (Romania Gazette) si nici unul dintre ele nu are o sectiune de contact sau detalii despre echipa.„Chiar daca pana la acest moment site-urile respective nu au prea fost accesate, exista un risc ridicat de amplificare, avand in vedere cat de repede pot fi multiplicate si adaptate la limba si specificul local”, a declarat cercetatorul Alberto Fittarelli.

Zeci de site-uri, acuzate ca ar participa la o campanie de manipulare finantata de China. Pe lista apar si doua site-uri in romana: baleadimineata.com si rogazette.com

 

Lasă un răspuns